Tältbesök

Orkar inte blogga men jag gör det ändå.

Jahapp sov i tält på gården inatt med Johanna och Jeanette för att jag var barnvakt åt dom. MAmma, Fritte och mormor åkte ner på Cityfesten för att få se Torgny Melins. (Era jävlar ;( )

Ja men i alla fall, när jag gick ut och la mig runt kvart över 12 så hör jag en bil komma. Jag tänkte bara att det var mamma och dom som kom hem i taxi från stan. Sen helt plötsligt så är det någon som kraffsar på tälte. Jag tänkte att det var Johanna och jeanette som gjorde det för det hade dom gjort tidigare, men icke sa nicke. Det var inte dom så då trodde jag att det var mamma och dom som jorde så för att skrämmas lite. Men nej du, det där skrapandet fortsatte och vi blev lite smått rädda.

Johanna sprang ut för att kolla. Fort som fan kom hon in och säger att det ligger någon på studsmattan. Det var någon med en röd tröja som var smal. Han var lång oxå. Hon bah, tänk om det är den andra Anders, då började jag hajja till att det kan vara så för han lät så hemlighetsfull när jag prata med han i fånen lite tidigare på kvällen.

Sen kommer jag ut ur tältet och ser denna långa sak stå vid lillstugan. Jag blir chockerad och står nästan och skriker åt honom. Jag vet inte om jag började grina eller skratta men jag gjorde nog både och.

Sen när jag står och pratar med Anders så kommer Jonas bakom mig och skrämmer mig så jag skriker högt. Nu blev skrattandet eller grinandet värre men jag tror mer på att jag börja grina. Varför vet jag inte men jag var så jävla rädd när dom höll på och sen när Jonas kommer och skrämmer mig så släppte all rädsla och nervositet.

Jag hade sms:at med mamma under tiden och skrev att det var någon som kraffsa på tälten men hon tyckte att vi skulle strunta i det. Sen frågade hon vem det var och jag sa att det var Anders och Jonas och hon bad dom att sticka för att dom hade ingenting där att göra halv 1 på natten och det är ju sant.

Sen låg jag och var sur hela natten med två barn fast klammrande runt mina armar. Det var fräckt att komm mitt i natten och skrämma oss gejoim att kraffsa på tältet bara för att komma och överraska. Dom kunde ha kommit på dagen i stället.

Jajja men nu är det över men det är just detta jag inte vill sova i tält för att det ska komma någon och skrämmas och jolla. Tycker det är obehagligt att sova i tält men det är mysigt när man är med en massa vänner och umgås än om att man ska sova själv. Huga huga liten stuga som mamma säger!


Idag kommer min älskling hit och i kväll blir det Cityfesten för våran del :) och i morgon blir det kalas så jag sak ta och pallra mig ut till lillstugan och byta sännkläder så Ola och dom kan sova där ute :)

Piss och kräm ;)


Tältet vi sov i ^^
image39



Ska åka Batman på Cityfesten. En upp och ner karrusell ^^
image40


Stack till Jesustältet och checkade läget xD Jag och Sandra körde kuddkrig och jag vann x2 ;)
image41


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0