Mästarna från Hälsingland! - 26 december

Jaha, då var det Annandagen då och alla som bor i Edsbyn och Bollnäs vet vad det vankas för. ANNANDAGS DERBYT :D
Det är den dagen då Edsbyn och Bolnnäs möts. Idag möter dom varandra på Bollnäs hemmaplan, Sävstaås!

Om ungefär en timme är det frukostpå Bonden som gäller, sedan drar man igång och ladda med första ölen :P Sedan fortsätta med målsupar som innebär vin för mig xD Annars är det ju Whiskey och Jäger som gäller men det klarar jag inte av att dricka för det är så VIDRIGT!!!!!!!!! Så jag tar min PET-flaska med vin ja xD

All bandyutrustning ligger framme :P Matchtröja, vantar, mössa, halsduk och allt. Naglarna har målats blå och röd och man sitter och är taggad :P Har inte sovit en blund i natt för att man har legat och väntat, nästan som om man låg och väntade på julafton när man var mindre xD

Nä, jag ska diska lite och klä på mig lite för om mindre än 1 timme kommer svärmor och hämtar upp mig, Anders och Tomas för att köra oss till Bonden :P

Puss och kram, ses på Sävstaås ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0