Hej mitt vinterland - 25 oktober

Som de flesta vet så har ett snöoväder drabbat en del av Sverige. I morse när jag vakna, eller vakna och vakna, hade ju inte sovit någonting så jag var ju vaken när klockan ringde 05.00 i morse. Hade körning 07.30 så det var bara att halka sig till bussen och gå i 4-5 dm snö.
Hoppades och bad till Gud att dom skulle ringa från Driver och ställa in körningen, men nej du. Jag fick allt sätta mig i bilen och slira mig fram och köra 110 på motorvägen, jodu minsann, och jag kan ju säga dig att jag satt på helspänd och var skit rädd att köra, dels för halkan och för att köra på motorväg i 110 i just halkan :S
Men det gick bra och jag lever! (Bad for you) ;)

Sen kom man hem 10.50 och till min stora förvåning så vakna Fritte då xD Han som är jämt uppe vid 7-8 tiden xD Men han hade det lika svårt som mig att sova, så han klev upp mitt i natten och satte igång teven och kollade på The ex, en film på en utav canal+ kanalerna. En komedi med Scrubs killen, han som spelar J.D
Som tur var hörde jag att han knäppte på teven, eftersom vardagsrummet ligger vägg i vägg med mitt rum, så jag knäppte igång min teve och kollade vad han skulle kika på. Så jag kollade på den filmen och inte blev jag trött för det heller, nädu.

Men men i alla fall, kände att jag föll ut ur ramen nu xD Skulle ju prata om vintern :D
Ja i alla fall, kommer hem och städa lite och smypyssla sådär som man brukar göra :) Sen åkte jag och Fritte för att hämta Jeanette ovh Pontus (Grannpöjken) på tågstation för dm hade varit på Ockelbobadet med skolan, sånt osm Åbyggebyskola gör varje år med alla klasserna.
Pontus fick följa med oss hem eftersom Stellan jobbar och Lena är och jobbar i Stockholm.

När Johanna kom hem från skolan serverades varm oboy med ost limpmacka :P Snacka om att det kändes att det var vinter då!
Man doppa ost limpan i den varma oboyen och blicka ut över den snö täckta vägen :) Åh vad sugen man blev på fjällsemester. Det enda som fattades med denna stund var att man inte var ute och kom in rödblommig och kall i de varma huset för att sedan njuta av oboyen. Det hade varit fulländat om det hade varit så.

Shit vad poetisk jag kände mig nu, sådär seriös liksom xD
Men nä, nu ska ni få slippa läsa mer för den här gången xD Jag hittar bara på att skriva någonting nu för Annas skull eftersom hon klagar på att jag inte uppdaterar och si och så xD Men jag förstår att hon vill veta vad som händer i Sweden from España ;)

Ha det bra!
Puss och kram, ses på stan!

"Don´t take it personal, don´t get emotional,
you know it´s the truth. I´m to cool for you!"

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för uppdateringen! :D Fasen vad mysigt det låter i sverige nu, snö och dylikt.. men jag tror nog att det är mysigare här i spanien. Med värme och sol ;D

2008-11-25 @ 15:25:27
URL: http://annaskold.blogg.se/
Postat av: svärfar ola

inte är vi avundsjuka på anna heller nathalie för vi har ju bandyn och leksand att hålla på.eller hur?ha det så hörs vi syns till helgen

2008-11-25 @ 16:46:13
Postat av: Me, Myself and I

Anna: Ja det är faktiskt mysigt just för tillfälet här i Sverige!



Svärfar ola: O*vh nej nej nej, inte alls avundsjuk xD Jo bandyn och BRYNÄS ;)Japp, helgen kommer jag :)

2008-11-26 @ 16:38:02
URL: http://nalu89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0