Saknar skolan - 13 September

Blev inget Söderhamn idag! Kände att det kom så plötsligt inpå när jag fick veta i tisdags att det var den här helgen det skulle vara. Men det skulle bli ett annat tillfälle i okt-nov som Emma skulle ha en klass med så då går jag på den istället.

Idag är det lördag och jag har vet inte ett jota om vad man ska göra idag!

Jag saknar verkligen skolan. Inte skolan i sig utan att man kommer till skolan, träffar kompisarna och bara flamsa runt. Satt och tänkte på det när jag satt på bussen till Bollnäs igår när det vimmla av barn och unga som skulle till skolan vid 8 tiden på morgonen. På de gymnasie elever som skulle till Bollnäs för att träffa sina klasskamrater och möta ännu en skoldag.

Jag vill komma tillbaka till BF och träffa mina flickor och flumma och flamsa till tusen. Fan vad roligt vi hade! Träffa grabbarna i klassen och as flabba till deras sköna och störda kommentarer x'D Tjaffsa med lärare om klassen tycker  att någonting är fel eller tycker att uppgifterna var helt konstiga och helt ovesentliga.

Det blev faktiskt rätt så kul när klassen skulle disskutera med varandra eftersom vi inte alls kunde ha en disskution utan att man skulle hata eller snacka skit om någon person som tänt till under disskutionen. (Givetvis hata man inte varandra dagen efter och man prata bara skit för stunden om de som hade hänt.
Även fast det kändes trökigt och man koka utav ilska så kunde jag sitta och asgarva åt dom i klassen. Vissa lyssna inte alls och vissa kom ju med de mest konstiga eller vrickade argument så man bara var tvungen att skratta när resten av klassen inte fatta ett jota om vad den personen argumenterat. Oftast kunde det vara något som inte alls höll till ämnet som man disskuterade om xD

Oftast var jag den som satt tyst och bara skratta åt min roliga klass för att man orka inte disskutera med klassen men när man var på dåligt humör kunde det hetta till.

Ja, nu kanske jag låter gammal, men det var tider det!


Bring me back to school and all it´s memorys,
or I go NUTS!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0