Leaving my fingerprints - 25 februari

Huga huga, nu har jag lagt upp en massa bilder från kryssningen på Johannas födelsedag :D

Som sagt, Johanna fyllde 11 i måndags och vi drog ut på en 24 timmars kryssning med familjen ;) Var så himla mysigt. Jag ska väl ta och skriva ner hur resan var i alla fall :P

Måndag:

Upp vid 08.00 tiden och gratta Johanna! Anledningen till  att gå upp så tidigt var för att vi skulle ta 10.50 bussen in till stan och eftersom Johanna och Jeanette inte visste om att vi ska på kryssning så hade dom ju inget packat heller, så därför blev det tidigt så dom skulle ha chans och packa ner kläder och sådär :P

Vid 10.30 började vi dra oss mot bussen, när vi kom till stan drogs det mot Tennstopet där vi skulle käka lunch innan Birka bussen skulle gå mot båten. Sedan vid 12.45 gick bussen mot hamnen i Stockholm :P
När vi kom fram kom den där långa väntan om att få komma ombord och allt sånt där och när vi väl kom ombord så fick vi inte komma in i hytten förns 1 timme senare, så då blev det en Öl ifrån baren så länge ;)

Sen 17.30 fick vi komma in i hytterna och jag, Johanna och Jeanette fick dela på en hytt :P Det blev en väldans rusch med duschning, sminkning och klä på sig innan maten som vi hade sittning på kl 18.00. Men det gick bra, riktigt gott smörgåsbord med en Skåne snaps till maten ;) Och desserten ska vi inte tala om, magnefico!

Sedan blev det en massa öl och drinkar, dansning, kareoki (?) och en massa mys :D En riktigt trevlig dag samt kväll som slutade med sängen 03.00 finsk tid ( Svensk tid 02.00 )

http://nalu89.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1235343601&id=335435845

Tisdag:

Idag var det lugna puckar :P
Syskonen fick bada i poolen och vi vuxna ( Ja, jag räknade in mig som vuxen ) gick till baren och tog en drink och koppla av :)
Sedan blev det Bingo med Tina Leijonberg, ni vet hon från serien Tre kronor som var ihop med den där prästen. Hon ledde Bingon och sedan drog hon upp folk fram på golvet så dom skulle få snurra på ett jul och öppna de nummret på lådan som man fick på julet så vann man det som var i. Det råkade jag ut för xD Hon kom och drog upp mig och jag vann en ask choklad som är värd 75 kr, de ni! ;)

Sen blev det dans till dansbandet Sounders som spelade kvällen innan. Ingen typ dansa så det var bara jag och Johanna på golvet som dansade xD Så sångaren sa till oss att komma fram till dom och det gjorde vi :P
Han sa att vi skulle få en grej utav dom och gissa vad det var! Deras skiva ;) Vi fick den så vi kunde träna mera hemma till dom ;) Haha, och det finns en super duper bäst låt med på skivan som är spår nummer 5 och heter NATHALIE ;) Skit bra, jag och Jeanette digagr den som fan vi ;) Hehe men det var roligt, så det blev dansa en massa mer och sedan avr det dags att gå i hamn. Känndes riktigt skönt att få komma hem faktiskt och som tur var så kom våran granne Stellan och hämtade oss med bil så vi slapp ta bussen hem :D

http://nalu89.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1235430001&id=336514241

Jag har haft en riktigt trevlig resa med min familj, nu är det bara att vänta till sista juli då vi ska åka på Bertils 60  års kryssning ;) Längtar redan :D

Nu Anna får du vara nöjd för nu blev det ett ganska så långt inlägg. Läs och njut nu ;)
Nu blir det till att söva tror ja, upp tidigt i morogn om jag ska hinna tvätta, packa lite och så. Ska sova hos Elin i morgon för vi ska parta på Slickcity och se på Backyard babies med Hille och Emilie :D Sista bussen ifrån stan går ju 23.20 och den missar jag ju ganska så rejält xD Så då får jag sova hos Elin som bara har gångavstånd från Brynäs och hem till sig :P Ska bli en massa kul i morgon :D

Godnatt på er!
Puss och kram, ses på stan!



Det blev lite mumsigt med sig hem också ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0